miercuri, 10 octombrie 2012

Burgeri de conopida

Nu pot lasa sa treaca toamna, cu panerele sale pline de roade bogate - ultimul zvicnet al cimpurilor inainte de toaletarea pentru iarna ce va veni, fara sa ma bucur de abundenta de legume, de varietatea soiurilor ce umplu tarabele.
Trec printre rindurile de precupeti, fiecare strigindu-si cu mindrie oferta si incercind sa ma convinga atit de calitatea produselor ca si de preturile modeste pe care le practica, plimbindu-mi ochii pe funiile de ceapa rosie, pe siluetele cu linii zvelte ale vinetelor, pe boabele de fasole ca margelele ce asteapta sa fie insirate pe ata. Imi bucur privirea cu verdele proaspat al patrunjelului, inghesuit de capatinile de telina si marcat de aproape de morcovii pastelati.
Si cum sa treci nepasator pe linga podoaba buchetata a conopidei?
Daca nu acum, atunci cind? - imi suna in minte intrebarea.
Deci, sa gatim conopida.
Cum?
Simplu: burgeri de conopida.



Pentru pregatire avem nevoie de:
- o conopida potrivita
- o ceapa
- 4 linguri de pesmet
- 2 linguri de faina
- 2 oua
- marar si patrunjel, dupa preferinta
- sare si piper, dupa gust
- brinza, facultativ
- ulei, pentru prajit

Intii, rupem conopida buchetele, scurtind codita pina sub coroana. Punem apa intr-un vas si, cind incepe sa fiarba, se adauga buchetelele de conopida, acoperind cu un capac. Cind dintii furculitei vor strapunge usor conopida, inseamna ca aceasta s-a fiert si vom rasturna totul intr-o sita, lasind sa se scurga bine cit timp se raceste.

Se paseaza apoi, cu furculita sau cu pasatorul pentru piureul de cartofi.

Adaugam ceapa tocata, pesmetul, faina, verdeata tocata marunt, potrivim de sare si piper, apoi amestecam totul pentru omogenizare. Este momentul ca, pentru cazul in care doriti sa adaugati si brinza, sa faceti acest lucru. Este recomandata telemeaua scursa si data pe razatoarea mica.

Se adauga si cele doua oua, amestecind bine compozitia pentru incorporare, dupa care, se lasa amestecul deoparte pentru aproximativ 10 minute.

Punem o tigaie cu ulei pe foc si, intre timp, formam bile de aluat pe care le vom trece prin faina.

Inainte de a le pune la prajit in uleiul incins le strivim usor intre palme obtinind burgerii de conopida.

Se rumenesc pe rind pe ambele parti, apoi se scot pe hirtie absorbanta, pentru a indeparta uleiul in exces.






Veti obtine un aperitiv gustos, cu o textura pufoasa, aromata.




Chiar daca va plac chiftelutele calde, acesti burgeri sint mai buni reci si, impreuna cu un sos de iaurt sau smintina cu usturoi, vor fi deliciosi si veti dori sa mincati "fara numar, fara numar" (un refren manelist pe care nu il agreez dar care ma urmareste fara scapare).

9 comentarii:

  1. Suuuuper buni.Macar unul vreau si eu.Dau la schimb orice.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Conopida am, verdeata am, oua am... Toate le am :) Fac si eu in seara asta! Te anunt cum mi-au iesit :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia astept o opinie bazata pe experienta. :)

      Ștergere
    2. Desi le-am facut de cateva ori de la ultima "strigare", abia azi am publicat reteta pe blog si mi-am adus aminte ca sunt datoare cu o "recenzie" :D Sunt extraordinar de bune!!! ♥♥♥ Multumesc frumos pentru inspiratie si te invit sa vezi cum mi-au iesit mie :D https://cristina-cristinasworld.blogspot.ro/2017/01/chiftelute-de-conopida.html
      Nici eu nu am pus branza :D

      Ștergere
  3. Super bine arata, iar pozele sunt fantastice. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Care brinza facultativ... eu vreau cu mult parmezan ras in umplutura, sa vezi ce deliciu iese..., asa si un catel de usturoi strivit in compozitie si mult patrunjel si mult marar proaspat din gradina mea.... si... si... astept sa termin pirjolutele facute aseara, ca am cam exagerat, apoi ma dau la reteta ta... dar nu ca aperitiv, ca felul doi... iote asa... ca sa ma satur, nu ?! Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :( Am spus facultativ pentru ca, eu, om batrin, am uitat sa pun brinzaaaaaa. Cit despre saturat, draga, la liber, doar ti-am spus ca conopida contine calorii negative.

      Ștergere