sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Crema de brinza picanta - τυροκαυτερη

O escapada de o zi in Spetses (Σπέτσες) avea sa se incheie intr-un mod placut, pe terasa unei taverne.
Dupa o  ratacire incintatoare pe stradutele inguste cu briza marii ravasindu-ne usor parul, ne-am asezat la o masa hotariti sa ne odihnim si sa ne racorim pentru ca urma sa continuam plimbarea catre minunatul Nafplio (Ναύπλιο). Desi am vrut sa luam doar o gustare, in citeva minute masa s-a incarcat de numeroase "mezedes" (μεζεδες).
Grecilor le place sa vorbeasca mult, si pentru ca fac asta la cafenea sau la taverna, un loc unde de regula se consuma ouzo (ούζο), si pentru a inmuia efectul acestei bauturi tari (similara rachiului de la noi), au fost inventate aceste aperitive.
Fiind in familie, si pentru ca fiecare a comandat cite ceva, lista de comanda a devenit repede neincapatoare. Insa tot respectul pentru bucatarul care a pregatit absolut fulgerator totul cu pricepere. Nu am avut timp nici de o bere ca totul a sosit.
A fost pentru prima data cind am mincat preparatul a carui reteta o voi descrie mai jos: crema de brinza picanta - τυροκαυτερη


Ne trebuie:
- 1/4 kg brinza feta (telemea de oi, sau mix oi - capra)
- 1/4 kg brinza proaspata dulce
- un iaurt grecesc gras (olympus)
- 1 ardei gras verde
- 1 ardei capia
- 2 ardei iuti (cu seminte cu tot) - pot si proaspeti sau uscati
- 3 linguri ulei de masline
- 2 linguri zeama de lamiie

Cum procedam:
Punem uleiul de masline intr-o tigaie si cind s-a incins adaugam ardeii taiati in bucati si ardeiul iute.

Calim incet pina se inmoaie.

Punem intr-un mixer brinza feta, cea proaspata si adaugam iaurtul.

Adaugam un praf de sare, dupa gust, zeama de lamiie si, cind s-au mai racorit, ardeii impreuna cu uleiul in care s-au prajit.







Mixam totul la viteza mare pina se omogenizeaza bine toate ingredientele.


Se toarna toata crema rezultata intr-un vas si se da la rece.
Se va lega si va deveni cremoasa iar aromele se vor combina dind gustul iute picant, cremei.


Este delicioasa servita cu biscuiti sarati cu chimen, sau cu ierburi aromatice.

5 comentarii:

  1. Tocmai m-am intors din Grecia unde am savurat aceasta crema zile in sir si reteta ta pot sa spun cu mana pe inima ca e super buna, chiar are acelasi gust cu ceea ce am mancat acolo. Multumim pt reteta.

    RăspundețiȘtergere
  2. αγαπητή κυρία,
    Unde as putea sa ma inregistrez la site-ul dumneavoastra - as vrea sa primesc emailuri cu bunatatile pe care le faceti si bineinteles cu suberbele poze din frumoasa Braila.
    M-am tot uitat si nu am gasit locul de inregistrare.
    Multumesc
    Eleni

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Eleni
      Multumesc pentru vizita pe blog si pentru faptul ca apreciezi preparatele mele.
      Ma bucur mult sa stiu ca gasesti aici lucruri interesante si ca fotografiile mele iti stirnesc atitea amintiri dragi.
      In legatura cu faptul ca iti doresti sa urmaresti postarile mele, am atasat un buton de abonare pe care il poti gasi in partea dreapta, deasupra link-ului pentru facebook.
      Ma onoreaza atentia ta si te astept cu mare drag si alta data.
      P.S. Pe fiica mea cea mare o cheama tot Eleni :D

      Ștergere