duminică, 11 decembrie 2011

Pilaf cu creveti - πιλάφι με γαρίδες


Nici nu stiti ce pierdeti daca nu incercati aceasta reteta.


Ingrediente:
1 ceapa mica tocata marunt
3 catei de usturoi, taiati in rondele foarte subtiri
1 ardei iute uscat
1 varf de lingurita sofran pur
50gr unt (eu pun o lingura de ulei de masline cu untul in tigaie ca sa nu se evapore/inchida la culoare)
100 ml vin alb demisec/demidulce
1 lingura suc de lamaie
1 lingurita piper

Pentru pilaf:
1 cana orez cu bob lung
3 cani supa de pui (daca gaina e de casa - mai grasa, se poate micsora cantitatea de unt sau inlocui cu ulei de masline)
1/2 cana de apa
16 creveti medii prefierti, decorticati - pentru doua portii
1/2 legatura de patrunjel - nu mai mult, pentru ca nu trebuie sa acapareze aromele
sare dupa gust

Supa de pui se prepara din 2 tacamuri(spinari de gaina) si 2,5 litri de apa.
Cand supa e fiarta se pun intr-o cratita 3 cani de supa si 1/2 cana de apa (nu am mai incalzit-o inainte), se adauga sofranul (el da orezului culoare si efectul lui se manifesta cel mai bine daca e pus in lichid fierbinte - la gaina de casa nu prea mai e necesar), ardeiul iute uscat pe care eu l-am pus fara seminte pentru ca noi nu mancam foarte iute, orezul si sarea. Se lasa la fiert cam 20 minute si se mai amesteca din cand in cand.
Separat, intr-o tigaie sau wok, la foc mic, se pune untul cu un strop de ulei de masline si cand s-a incalzit se adauga ceapa. Cand ceapa devine translucida, adica in 2-3 minute, se pun usturoiul si crevetii asezonati cu sare (nu foarte multa daca ati pus deja in orez) si piper.


Crevetii nu trebuie sa se prajeasca in unt pentru ca ei sint foarte fini, de aceea adaugam in 2-3 minute si vinul si lasam sosul sa scada cam 5-6 minute.
Oprim orezul cand e fiert si il lasam pana se fac si crevetii, avand grija ca orezul mai trage apa si dupa ce a fost oprit.
Cand crevetii sint gata ii scoatem separat iar in wok peste sos punem orezul si patrunjelul, amestecam inca un minut, doua, apoi dam deoparte.
Punem intr-o farfurie pilaful si deasupra crevetii.


Pilaful cu creveti merge cu un vin demidulce, cum ar fi chardonnay-ul.

Irini:
"In copilarie, tatal meu aducea raci de la Dunare si mama ni-i fierbea asa, proaspeti.
Dar pe mine aspectul si aroma lor ma faceau sa resping ideea de a minca asa ceva.
Acesta e si motivul pentru care mult timp nu m-am putut bucura nici de gustul minunat al crevetilor.
Acum, de cate ori mananc, imi vine sa-l sun pe tata si sa-i multumesc ca a dus munca de lamurire cu mine sa incerc macar o data crevetii gatiti de mama cu mujdei de usturoi, care m-au vrajit."

2 comentarii:

  1. Dieta este unul din modurile in care simtim nevoia sa imbratisam influntele mediteraneene din familie :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai, dar ce pofta mi-ati facut! Acum trebuie doar sa-mi conving sotul sa dam o fuga pana la supermarket.

    RăspundețiȘtergere