marți, 31 ianuarie 2012

Pateuri fragede cu brinza (τυροπιτακια)

Brrrr. Ce ger! Asa-i ca e bine in casa, la caldura? Sigur, mai ales daca e weekend. Si cum sa faci atmosfera mai calda si mai placuta decit gatind ceva usor, buuuun tare, ca sa poti consuma linga un lapte batut, sa te cocolosesti intr-un fotoliu si sa te simti protejat..
Asa au luat "nastere" aceste minipateuri fragede si gustoase (τυροπιτακια).


Mi-au trebuit:
- 0,500 kg faina
- 200 de grame de unt  (1 pachet)
- 300 de grame de iaurt  
- 1 ou
- 300 de grame brinza


Am pus intr-un castron faina, untul taiat in bucati mai mici si jumatate din brinza, rasa in prealabil.





Dupa care am adaugat continutul unei cutii de iaurt gras.

Am framintat totul bine, ca sa se omogenizeze, dupa care am lasat aproximativ zece minute sa se odihneasca aluatul.


Intre timp am pregatit o tava in care am asezat hirtie de copt.
Pe urma am facut bilute din aluat. Luindu-le pe rind, le-am aplatizat usor dupa care le-am asezat in causul palmei facind cu degetul o mica adincitura in mijloc in care am strecurat o gramajoara de brinza rasa, cit am apucat cu virful degetelor.

Inchizindu-le bine cu mina le-am rulat ca pe niste franzelute mici pe care le-am asezat in tava.
Cind am terminat de rulat pateurile le-am crestat fin cu virful cutitului din loc in loc. Am batut oul cu un praf de sare, ca sa accentueze culoarea galbenusului, apoi cu o pensula am uns pateurile.

Am pus tava in cuptor la 220 de grade celsius pina au capatat o culoare aurie.





Un mic dejun delicios cu care s-a rasfatat toata familia.


Un comentariu: