sâmbătă, 17 decembrie 2011

Melci cu brinza - τυροπιτακια

Cu brinza sarata sau dulce, cu spanac, dovlecei sau carne, placintele se numara in familia noastra printre cele mai agreate feluri de mincare.
Si asta pentru ca, soacra mea era mare mestera in pregatirea lor.
Parca o vad si acum intinzind foile subtiri, asistata de ochii mari de mirare ai copiilor.
Parea ca vrajeste coca facind-o sa se transforme in "borangicul" cu care apoi pregatea ba placinte, ba sarailii sau baclavale ce se topeau in gura.
Nu am putut niciodata sa ma ridic la inaltimea mestesugului ei, desi m-am straduit sa exersez, dar m-au salvat, onorabil, foile din comert.

Si cum trebuia sa pregatesc repede o cina, dispunind de tot ce imi trebuia, am rasucit citiva melci cu brinza, τυροπιτακια cum le-ar fi spus ea.


Am folosit pentru sase melci marisori:
- sase foi de placinta
- doua oua
- 300 gr brinza proaspata
- 50 gr telemea (feta)
- 50 gr unt
- 50 ml ulei de masline

Am pregatit brinza cu ouale intr-un castron presarindu-le cu un praf de sare, pentru gust si pentru intensitatea culorii galbenusurilor, amestecindu-le bine.


Am topit untul si l-am amestecat cu uleiul de masline, pregatindu-le pentru uns foile.
Am intins foaia, si fara sa ma zgircesc am uns-o cu amestecul de unt si ulei, dupa care, am pus compozitia de brinza pe o margine.


Intii am rulat foaia si apoi am rasucit sulul obtinut sub forma unei spirale pe care am asezat-o in tava tapetata cu hirtie de copt.
Am repetat operatiunea cu toate celelalte foi.
La sfirsit, am mai uns si fata melcilor obtinuti cu unt, dupa care am dat tava in cuptorul preincalzit, pentru cca jumatate de ora.


S-au rumenit frumos si cind s-au racorit putin am asezat placintele pe o farfurie.
Este o masa delicioasa alaturi de un pahar cu iaurt.

Un comentariu:

  1. Imm, ce amintiri imi starnesc placintele astea. Parca ar fi o dimineata de concediu in Lefkada...
    un mic dejun delicios si plin de energie, inainte de o zi intreaga de inotat.

    RăspundețiȘtergere