duminică, 12 februarie 2012

Placinta cu carne - κρεατόπιτα

Din ciclul placintelor, astazi o sa va spun cum prepar eu placinta cu carne.
Un fel de mincare consistent, ideal pentru o masa principala dar la fel de bun ca si prinz pentru o zi de munca.
Asortata cu diverse garnituri, poate constitui un delicios aperitiv pentru o masa festiva, de sarbatoare sau, poate completa cosul unui picnic.


Am folosit:
- 1 pachet foi de placinta din comert
- 1/2 kg carne (pulpa de proc slaba)
- 1 cutie ciuperci conservate
- o ceapa rosie
- 2 oua
- 2 linguri ulei
- o lingura patrunjel verde tocat
- o lingura ceapa verde tocata (din plic)
- o lingurita boia dulce
- o lingurita piper
- sare dupa preferinta
- 1/2 pachet de unt pentru uns folie
- 1 lingura susan pentru ornat

Ceapa tocata marunt am calit-o cu doua linguri de ulei.








Am tocat ciupercile impreuna cu carnea.


Cind ceapa s-a inmuiat, am adaugat si tocatura deasupra, amestecind continuu pina s-a evaporat tot sucul lasat de ciuperci si carne, apoi am adaugat verdeata, piperul, boiaua dulce si am dres de sare.

Dupa ce am batut cele doua oua, am adaugat peste amestecul de tocatura - racorit, omogenizind.

Am lasat deoparte umplutura si am pregatit foile de placinta.
Am desfasurat pe masa continutul pachetului apoi am impartit taind in doua pe latime, dupa care am suprapus cele doua jumatati, acoperindu-le cu un prosop umed sa nu se usuce. Daca lucram repede acest lucru nu se va intimpla.

Luam pe rind cite trei foi, avind grija sa le ungem pe fiecare cu unt, si le suprapunem decalat, formind baza pentru fiecare rulou de placinta.

Intindem compozitie cu lingura, intr-un strat nu foarte compact, peste cele trei foi.
* Este important sa dozam umplutura astfel incit sa ne ajunga pentru cite rulouri este posibil sa obtinem dintr-un pachet de foi de placinta.
- Mie mi-au rezultat 8 rulouri din cite trei jumatati de foaie de placinta, suprapuse.

Intoarcem intii marginile laterale ale foilor peste compozitie,




apoi rasucim sub forma unui sul, inchizind astfel compozitia in interiorul ruloului impiedicind scurgerea sucurilor in afara.

Le asezam pe rind intr-o tava pe o foaie de copt.
Cind am terminat de pregatit rulourile, le ungem cu unt apoi presaram susan.

Introducem tava in cuptorul incins in prealabil la 220 grade, pentru aproximativ 40 de minute.
Vom sti ca sint gata cind vor avea o culoare aurie, apetisanta.

Cind s-au racorit putin, vom taia rulourile si le vom servi.


Vor imprastia o aroma imbietoare, usor picanta.
Sint si mai bune cu un pahar de vin rosu, demisec, alaturi.

6 comentarii:

  1. O reteta delicioasa, o fac si eu dar rezultatul tau arata impecabil!

    RăspundețiȘtergere
  2. Extraordinara reteta, am prestat-o ieri si a iesit foarte buna. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. daca stropiti cu lapte rulourile cand sunt introduse in cuptor vor fi si mai bune

    RăspundețiȘtergere
  4. Faina reteta. Si eu am facut-o acuma. Va spun un mic secret: Adaugati in carne 2-3 lingurite de pesmet si un pic de parmezan.

    RăspundețiȘtergere
  5. ASTAZI ESTE ZIUA CEA MARE .VOI INCERCA SI EU INCLUSIV SFATURILE SI INDRUMARILE VOASTRE.

    RăspundețiȘtergere