sâmbătă, 27 octombrie 2012

Conchiglioni cu legume - conchiglioni ripieni di verdure

Imi place acest tip de aluat, cu forma potrivita pentru a conţine umpluturi. Pregătirea acestui fel de mincare este relativ simpla, dar rezultatul este foarte gustos, şi, dacă te straduiesti putin sa il prezinti, obtii un preparat ce poate fi si admirat, oferind putina bucurie nu numai papilelor gustative ci si ochiului. Conchiglioni ripieni di verdure, mai pe romaneste paste umplute cu legume, necesita ceva timp de preparare si rabdare, dar odata pregatite fac deliciul unei mese de duminica, pentru cei ce vor sa incerce si altceva decit preparatele obisnuite.
Cum provocarile culinare sint intotdeauna pe placul meu, am acceptat aceasta reteta iar rezultatul este ilustrat in continuare:



Pentru pregatire am avut nevoie de:


- aproximativ 30 bucati paste conchiglioni
- doi ardei kapia, unul galben si unul rosu
- citeva fire de ceapa verde
- o legatura de patrunjel
- o bucata zucchini (dovlecel mic)
- patru rosii cherry
- 50 grame parmezan
- o cutie ricotta, 200 grame
- 3 - patru linguri ulei de masline
- sare, piper, dupa preferinta

Intii calesc partea alba de la ceapa in ulei de masline. Se adauga ardeii taiati cuburi deasupra si se gatesc impreuna pina cand apa pe care au lasat-o se evapora. Se scot si se pun intr-un bol.


Se caleste un zucchini taiat cubulete cu coaja cu tot, pina ce scade zeama lasata, se potriveste de sare si piper si cind e gata se scoate in acelasi bol cu ardeii lasind sa se racoreasca pina se fierb pastele.


Punem pastele la fiert intr-un vas cu apa cu sare si doi stropi de ulei,


si potrivim cronometrul ca pastele sa fie fierte al dente - 12 minute au stat ale mele.


Pana se fierb pastele, se toaca marunt partea verde de la ceapa si patrunjelul, apoi se amesteca cu ardeii si zucchini.


Se adauga ricotta si parmezanul ras si se amesteca usor pentru omogenizare.



Se scot pastele de pe foc, se scurg si se umplu pe rind cu ajutorul unei lingurite.


Rosiile se taie cubulete si se pun deasupra umpluturii.

Se aseaza una cate una in vasul de teracota in care am pus un strop de ulei sa nu se lipeasca.

Se pune vasul in cuptor pentru citeva minute pana se fac aurii.
Si gata.


Iata cit sint de apetisante, ca sa nu mai vorbesc de gustul impecabil, aromat, cremos si usor picant.


Si ca sa pastram nota, buon appetito!

4 comentarii:

  1. Totul arata minunat...gustul sper sa fie delicios!
    O primavara relaxanta iti doresc!
    Coltisor de Rai

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamneee, cat de bine arata!!!! N-as avea rabdare sa le asez una cate una, as manca direct cu o lingura maaaare...

    RăspundețiȘtergere
  3. N-am mai mancat paste de o groaza de timp, iar aceasta reteta mi-a lasat gura apa. Eu cred ca I-as pune si niste pui fasiute, credeti ca merge?

    RăspundețiȘtergere