luni, 20 februarie 2012

Pateuri cu ciuperci

Fraged si afinat, desprinzindu-se in foi fine, aluatul frantuzesc ofera solutii rapide atit pentru gustari rafinate cit si pentru deserturi delicate.
In plus, posibilitatea diversificarii umpluturilor face din acest gen de aluat gras, nedospit, preferatul meselor festive dar si al preparatelor rapide, reusita acestora depinzind doar de inventivitatea si imaginatia gospodinelor.
Nu am pretentia ca am inventat eu retetele pe care le voi posta in aceasta serie a preparatelor de patiserie dar sigur le-am experimentat cu rezultate excelente si cu personalizarea aferenta, acesta fiind motivul pentru care doresc sa le impartasesc celor care se afla in pana de idei sau, din lipsa experientei, au oarece retineri sa le incerce.

Asadar, Pateuri cu ciuperci.



Pe linga aluatul foietaj din comert am mai folosit:
- 200 grame cascaval
- 1/2 din continutul unui borcan cu ciuperci champignon intregi conservate
- 2 catei de usturoi
- 1 ou
- 1 lingura seminte de susan

Am dat cascavalul pe razatoarea mica.

Am scurs ciupercile din borcan, le-am asezat pe o hirtie absorbanta apoi le-am presat usor pentru a indeparta lichidul in care au stat, dupa care le-am tocat marunt.

Le-am amestecat cu cascavalul ras, apoi am dat pe razatoare si usturoiul, incorporindu-l in amestecul de cascaval si ciuperci.
Daca cumva cascavalul nu este prea sarat si doriti ca pateurile sa fie ceva mai sarate, adaugati un virf de cutit de sare si amestecati usor totul.

Se intinde aluatul pe planseta sau pe masa dupa ce a fost decongelat in prealabil. Se distribuie uniform compozitia de cascaval si ciuperci pe suprafata foii.
Intoarcem marginea aluatului peste umplutura apoi rasucim usor sub forma unui sul pina la jumatatea foii. Repetam operatiunea cu cealalta jumatate obtinind doua suluri apoi taiem aluatul, despartindu-le. Portionam si taiem bucatile obtinind mici rulade.

Punem hirtie de copt intr-o tava apoi asezam ruladele mici luind ca baza suprafata obtinuta prin taiere.

Ungem cu ou toata suprafata expusa a ruladelor apoi presaram cu susan si introducem in cuptorul preincalzit la 220 de grade Celsius pentru aproximativ 30 de minute.
*Nu deschideti cuptorul in urmatoarele 10 minute de cind  le-ati introdus pentru ca vor da inapoi.

Vor fi gata cind vor avea o culoare usor aurie, care se datoreaza oului cu care le-am uns.


*Se putea obtine un aspect mai frumos daca taiam ruladele un pic mai marisoare - adica nu la 2 cm (undeva cam 3 cm).

Daca aspectul m-a dezamagit putin, gustul a fost grozav, asa ca, s-au epuizat imediat.

2 comentarii:

  1. eu am ciuperci naturale nu pot face si cu acestea?
    trebuie neaparat ciuperci la borcan?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca puteti sa folositi ciupercile naturale doar ca va trebui sa le caliti inainte de folosire ca sa scoata apa.

      Ștergere