duminică, 4 decembrie 2011

Medalion de salau rasol

Imi face placere sa imi rasfat familia, si stiu ca si ei se asteapta la asta.
Transformam in sarbatoare fiecare moment petrecut impreuna, iar mesele in familie au intotdeauna un farmec sarbatoresc.
De aceea, caut mereu sa le pregatesc ceva gustos, atunci cind ne adunam in jurul mesei.

Oricit de simplu ar fi un fel de mincare, gatit cu multa dragoste se transforma intr-un festin.
Asa s-a intimplat si de data aceasta, cind am pregatit medalioane de salau rasol.


Am avut un salau de vreo 2 kg. Buun taaare!
L-am curatat, l-am spalat si l-am portionat in felii grosute de cca 2 cm.
Am presarat un praf de sare si l-am lasat deoparte pentru vreo 30 de minute.

Intre timp, am curatat legumele pentru patru portii de rasol:
- 4 - 6 morcovi
- 4 - 6 radacini de patrunjel
- 4 - 6 cartofi potriviti
- 1/2 telina taiata in patru
- o ceapa
Le-am pus la fiert intr-un vas si le-am acoperit cu un capac, sa pastreze aroma.






Cit timp legumele fierbeau, am curatat doua capatini de usturoi si le-am pisat bine, dupa care am rasturnat ce a rezultat intr-un castronel.











Am adaugat putina sare, dupa gust, si incet am inceput sa torn ulei (cca 50 ml) amestecind continuu, ca la maioneza. La sfirsit am adaugat doua cutii de iaurt grecesc gras, scurs, si am continuat sa amestec. Am turnat deasupra si un strop de ulei de masline.










Am verificat legumele daca s-au fiert intepind usor cu furculita si am adaugat si feliile de peste, lasind sa mai fiarba impreuna vreo 30 de minute.

Cind totul s-a fiert bine, am asezat pe farfurie fiecare portie de peste si legume - calde, servindu-le impreuna cu sosul de iaurt si usturoi pregatit mai inainte, impreuna cu un vin alb sec.

Un comentariu: