joi, 26 septembrie 2013

Muffins cu miez de ciocolata si crema de ciocolata cu menta

Si astazi cursul vietii mi-a oferit ocazia sa pregatesc o surpriza dulce.
Pentru sora mea.

Recunosc, nu ii cunosc preferintele, insa m-am gindit ca i-ar placea ceva cu multa ciocolata, cu o usoara aroma mentolata, si, ca sa ii marturisesc sentimentele pe care i le port, am creat un decor "inimos".
Asadar: muffins insiropate cu miez de ciocolata si crema de ciocolata cu menta.



Reteta aluatului o gasiti accesind link-ul urmator: http://misflorentina.blogspot.ro/2013/02/prajitura-cu-iaurt.html, restul este imaginatie.
Dupa ce ati pregatit aluatul asezati hirtie pentru briose in forme si umpleti pe jumatate cu compozitia obtinuta. 
Asezati in mijloc bucati potrivite de ciocolata si acoperiti cu restul de compozitie pina aproape de buza formei.
Se coc la 180 de grade Celsius pentru aproximativ 40 de minute.



Crema am pregatit-o utilizind urmatoarele ingrediente:
- 2 galbenusuri
- 2 linguri de zahar brun
- 1/2 pahar de lapte
- o lingura de cacao
- un pachet de unt
- 2 cuburi de ciocolata de menaj
- o lingurita esenta de menta

Am amestecat intr-un vas galbenusurile, zaharul brun, cacao si laptele omogenizind compozitia apoi am asezat-o pe foc mic amestecind continuu. Dupa citeva minute a inceput sa se ingroase. Am dat vasul deoparte si am lasat sa se raceasca.


Am adaugat apoi untul, pastrat la temperatura camerei, putin cite putin amestecind continuu. Nu se adauga urmatoarea portie de unt pina ce prima nu a fost incorporata complet.


Am topit ciocolata in cuptorul cu microunde (o puteti face la bain-marie) si, dupa ce am desenat cu ajutorul unei pensule inimioarele pentru decor pe hirtie de copt, am adaugat restul in crema cu unt omogenizind. La sfirsit am turnat si esenta de menta inglobind-o in amestec.


Am obtinut o crema fina pe care, inainte de folosire pentru decorarea prajiturilor, am introdus-o pentru un sfert de ora la frigider.
Am pregatit un sirop din zahar caramelizat:
- un pahar de zahar
- un pahar cu apa
- citeva picaturi esenta de cafea

Intr-un vas am turnat zaharul si l-am stropit cu o lingura de apa dupa care am asezat vasul pe foc. Cind a inceput sa se coloreze auriu am agaugat si restul de apa si esenta de cafea lasind sa fiarba pina ce tot zaharul caramelizat s-a topit iar siropul a capatat consistenta mierii de albine.



Pe urma, totul a fost o joaca.
Insiropat prajituri cu o pensula, decorat cu crema si, in sfirsit, finalizat cu inimioarele de ciocolata.

M-am distrat tare bine pregatindu-le si mi-a facut mare placere gindul la surpriza sora-mi.


Semanam bine, din multe puncte de vedere, insa, din si mai multe puncte de vedere ne deosebim.
Asta nu ne impiedica sa fim doua surori bune si imi doresc ca lucrurile sa ramina asa pentru tot restul vietii.
De aceea, am completat darul meu cu o felicitare personalizata:



Un comentariu: