joi, 23 ianuarie 2014

Ciuperci umplute cu jambon din piept de gisca afumat si gorgonzola picanta

Cu o oferta bogata de ciuperci de cultura atragindu-ne din rafturile magazinelor pot afirma ca sint rare sedintele de cumparaturi care nu includ si o punga pretioasa de "legume" (cu ghilimelele de rigoare, avind in vedere ca ciupercile sint de fapt niste fructe).
Ultima data mi-au atras privirea niste brown mushroom (Agaricus bisporus), desprinse parca dintr-o sedinta foto, pe care mi le-am si imaginat cu palariile intoarse primind in causul incapator o tocatura gustoasa.
Le-am luat!
Mai incape vorba?
Acasa lucrurile au capatat contur dupa ce am trecut in revista continutul frigiderului.
Rezultatul: Ciuperci umplute cu jambon din piept de gisca afumat si gorgonzola picanta.
Un titlu pretentios pentru o reteta atit de simpla.
Un titlu ce poate tine locul retetei avind in vedere ca reuneste in el toate ingredientele utilizate.
Un preparat ce poate fi consumat ca atare, constituind un aperitiv delicios, usor si aspectuos, sau poate insoti un gratar ori o friptura cu un sos simplu, cremos.
Un aperitiv fin, sarat - amarui gust conferit de brinza cu mucegai nobil, cu o textura combinata intre carnos si crocant, ce se cere completat cu un vin cu aroma distincta de stafida si cireasa neagra asociata pastrarii in butoi de stejar, un Merlot sau un Cabernet Sauvignion, demisec.





Pentru doua portii am avut nevoie de:
- 6 ciuperci mari
- 50 grame jambon din piept de rata afumat


- 80 grame gorgonzola picanta
- sare cu ierburi mediteraneene
- 2 linguri ulei de masline
- 50 grame parmezan
- citeva fire de cepusoara
- rozmarin

Intii am procedat la o clatire rapida a ciupercilor sub un jet de apa rece asezindu-le dupa aceea pe hirtie absorbanta pentru a indeparta surplusul de lichid.


Am scos apoi coditele ciupercilor si le-am tocat marunt.


Se taie cubulete si feliutele de jambon adaugindu-se peste coditele tocate.


Se marunteste si brinza cu mucegai.


Se amesteca toate ingredientele adaugindu-se si un praf de sare cu arome mediteraneene.


Se umplu palariile ciupercilor, asezate deja in tava in care urmau sa fie gatite, ajutindu-ne cu o lingurita.


La final se stropesc ciupercile cu uleiul de masline completindu-se pregatirea cu adaugarea citorva frunze de rozmarin peste umplutura.
Se coc la aproximativ 220 de grade Celsius pentru circa 20 de minute.
Inainte de servire se presara deasupra parmezan ras si cepusoara tocata.
Savurati preparatul incet, oferindu-va un rasfat papilar de inalta calitate.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu