sâmbătă, 2 martie 2013

Tarta Martisor

Draga Primavara
Ma bucur tare ca esti pe drum si iti multumesc pentru razele de soare cu care ne-ai anuntat ca sosesti in prima zi din Martie.
Multumesc pentru forfota gizelor, pentru clopoteii gingasi ai ghioceilor ce au albit cringurile, pentru mugurii ce abia isi mai incap in piele.
Iubesc turturica ce anunta marele concert din lunci si vislitul pasarilor calatoare pe marea cerului albastru in drumul catre oglinzile dezmortite ale Deltei.
Ma fascineaza plapuma muschiului pe coamele zgribulite inca si ma cheama drumul catre locuri dragi sa zburd cu mieii printre deditei, sa bat padurea cu ciinii dupa mine cintind cu nepotii "podul de piatra".
Asta numesc eu "martisor" si pentru bucuria pe care mi-ai facut-o daruindu-mi-l te cinstesc cu o prajitura fina: tarta Martisor.






Frematind - precum albinele cind culeg mierea din cupa zambilelor - mi-am rinduit ingredientele necesare:
Pentru tarte (2 bucati):
- 100 grame biscuiti petit beure
- 30 grame unt
- o lingura mare cu smintina grasa
Pentru crema
- 50 grame ciocolata neagra
- 50 grame smintina de separator
- 4 - 5 cuisoare
Decorul de frisca
- 200 ml smintina de separator
- 1/2 pachet zahar pudra vanilat DR. Oetker

Intii am amestecat ingredientele pentru tarte in mixer.


Am asezat folie alimentara in forme, ca sa pot scoate mai usor tartele, am impartit in doua amestecul rezultat asezindu-l in cele doua vase, apoi am presat cu virful degetelor compozitia dupa conturul formelor. Am pus la rece in frigider pentru aproximativ 20 de minute.

Intre timp am pregatit crema de ciocolata pentru umplutura, amestecind intr-un vas la bain-marie ciocolata si smintina.


Cind s-a transformat totul intr-un amestec omogen am adaugat cuisoarele intregi lasindu-le in amestecul fierbinte pina a sosit momentul utilizarii lui.


Am scos tartele din frigider, si lasindu-le in formele lor le-am umplut cu crema, avind grija sa indepartez cuisoarele inainte.


Din nou le-am pus la rece pentru alte 20 de minute, suficient timp pentru inchegarea cremei.

Intre timp am pregatit frisca dupa metoda clasica: amestecind smintina cu zaharul pudra vanilat la o viteza medie a mixerului pina au aparut creste.




Am scos tartele din forme indepartind folia alimentara apoi le-am decorat cu frisca utilizind un posh. Inmuind o capsuna in ciocolata am asezat-o in virful prajiturii, pentru efect.




Primavara draga, esti invitata mea!

6 comentarii:

  1. Mmm, super apetisanta!!!Un adevarat deliciu!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi lasa gura apa, cred ca o sa incerc si eu reteta ta. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma servesc si eu, ca tare bine arata si-ti urez o primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumoase sunt!! Cred ca primavara a venit in special pentru tartele tale, sunt tare tare bune si frumoase!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pur si simplu sunt minunate! O primavara frumoasa si inspirata va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Oh, yummy! E pur si simplu delicios!
    La multi ani !!!

    RăspundețiȘtergere