duminică, 22 ianuarie 2012

Rulada cu frisca si visine

O sa va impartasesc in cele ce urmeaza secretul obtinerii unui desert pe cit de simplu, pe atit de gustos si, cu modestie, chiar aspectuos.
Un desert economic, plin de savoare, pe care l-am pregatit cu un efort minim: rulada cu frisca si visine.


Pentru blatul ruladei am folosit:
- 5 oua
- 5 linguri de zahar
- 5 linguri de faina

Se separa albusurile de galbenusuri si se bat spuma.
Cind au aparut creste in albus se adauga zaharul, incet, incet, continuind sa batem pina se obtine o bezea de consistenta mai tare. Adaugam si galbenusurile, amestecind continuu pina la incorporarea completa.

Adaugam faina dupa care continuam amestecul.
Pregatim o tava in care asezam o foaie de copt, ungem usor si pudram cu un praf de faina pentru ca aluatul sa nu se lipeasca de foaie, apoi rasturnam compozitia obtinuta si o nivelam, pentru uniformizare, pe toata suprafata.
Se introduce in cuptorul preincalzit la 200 de grade celsius pentru aproximativ 40 de minute. Va fi gata cind va avea o culoare aurie.
Intre timp umezim un prosop de bumbac, il stoarcem bine sa indepartam orice surplus de apa. Cind scoatem aluatul din cuptor il rasturnam pe prosop apoi indepartam hirtia de copt, rasfringem marginea prosopului peste marginea aluatului si rulam prosopul prinzind aluatul in el.
Lasam sa se raceasca aluatul la temperatura camerei.

Pregatim umplutura.
Am batut frisca din 400 de grame smintina de separator, doua plicuri zahar vanilat Dr. Oetker si o lingurita esenta de migdale. Am separat visinele dintr-un borcanel de dulceata, de sirop.
Am desfasurat prosopul, am asezat foaia de blat pe o folie de aluminiu, apoi am trecut la asamblarea ruladei.

Cu siropul am pregatit baza umpluturii, intinzind-l pe toata suprafata. Am adaugat frisca distribuind-o uniform, apoi am imprastiat visinele din loc in loc.

Intorcind apoi un capat, prinzind in interior umplutura, rulam foaia, apoi o inchidem in folia de aluminiu. Se da la rece pentru doua ore.

Respectind timpul de racire, se scoate din folie si se orneaza cu frisca si visine, la libera alegere.

O prajitura cu ingrediente naturale, cu efect deosebit.


La fel de simplu de consumat pe cit de simplu de realizat.

 

Un comentariu:

  1. Abia astept sa vin acasa si sa cumpar smantana ideala pentru frisca, aceea care se gaseste doar in hala din Braila :)
    Apoi o sa incerc si eu reteta!

    RăspundețiȘtergere