luni, 16 ianuarie 2012

Pui la rotisor

O plimbare placuta intr-o frumoasa zi de iarna (intre noi fie vorba - mai mult primavara) prin muntii Dobrogei, iti deschide pofta de mincare si te face sa iti doresti sa maninci ceva buuun.
Un pui la rotisor poate fi acel "buuun", mai ales daca este pregatit de tine.


Nu ma tenteaza puii gata pregatiti, desi par apetisanti.
Si pentru ca masina mea de gatit imi ofera posibilitatea de a gati prin rotisare, nu am stat mult pe ginduri.
Am avut un pui de aproximativ 2 kg (au adus copiii un pui osenesc de la AVE pentru ca li s-a parut ca arata la fel ca un pui crescut in curte, ceea ce i-a facut sa gindeasca ca, poate, producatorul nu a folosit concentrate pentru cresterea lui ci, a folosit metode naturale, sanatoase, bio).
Pentru ca era grasut si pentru ca am vrut sa reduc timpul de pregatire la rotisor, m-am hotarit sa il fierb intii.
Am curatat puiul si l-am spalat bine, cu apa rece.
Apoi l-am pus la fiert acoperindu-l cu apa si luind spuma rezultata de citeva ori (asta doar daca este necesar).
Dupa care l-am scos si l-am lasat sa se raceasca.
Am facut lucrul acesta inainte de a pleca la drum, in mica excursie.


Cind am revenit, am pregatit o marinata din:
- trei - patru linguri de bere
- o lingurita de sare
- o lingurita rasa de piper
- o lingurita de oregano
- o lingurita de boia dulce
pe care le-am amestecat lasindu-le aproximativ 5 minute pentru ca aromele sa se combine, apoi am asezonat bine puiul atit in exterior cit si in interior.
L-am lasat la marinat 15 minute si intre timp am pregatit instrumentele pentru rotisor si am reglat temperatura cuptorului la 240 de grade celsius.
Am fixat bine puiul in tepusa rotisorului fixindu-l cu cele doua furci apoi l-am asezat in dispozitivul aragazului.
























A fost gata in aproximativ 45 de minute, fiind fiert in prealabil. 

Cit timp a stat in cuptor am pregatit usturoiul, frecindu-l cu ulei de masline si lamiie la fel ca la maioneza.



Aceasta friptura se poate combina cu cartofi prajiti sau cu piure de cartofi, cu legume la gratar, cu orez si cu diverse salate: de varza, de sfecla.
Feliat fin poate fi folosit in combinatii de sandviciuri reci sau salate, constituind o masa hranitoare si savuroasa.

2 comentarii:

  1. mai sa fie facem o proba cred ca merita nelu

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca a fost foarte bun dar eu fac mujdeiul altfel, nu cu maioneza. pun 2 cesti mici de cafea, cu ulei si una cu lapte fiert si racit , adaug usturoiul (catei) si bag blenderul in el si se face ca o maioneza. e foarte bun

    RăspundețiȘtergere