duminică, 18 decembrie 2011

Pizza House

Originară din Italia, pizza se gaseste astăzi oriunde în lume, fiind unul dintre cele mai populare feluri de mâncare.
Plecind de la "mincarea saracului" napolitan, si-a transformat reteta de-a lungul timpului ajungind sa fie la mare cautare, ba chiar s-au creat lanturi de restaurante speciale unde varietatea acestui preparat intrece imaginatia consumatorului.
Nici cea pregatita in casa nu e insa mai prejos.
Pentru ca e facuta cu suflet, in afara ingredientelor necesare.


De aceea eu am numit-o "pizza house".

Aluatul l-am facut astfel:
- patru cesti de faina
- o lingurita drojdie uscata
- o lingurita pudra de usturoi
- o lingurita seminte de chimen
- un praf de sare, dupa gust
- o cana apa calduta
Am pregatit drojdia cu o lingura de faina si doua linguri de apa calduta, batind energic sa se activeze drojdia, dupa care am lasat pentru zece minute sa dospeasca.
Am pus faina, usturoiul, chimenul si praful de sare intr-un vas, adaugind si drojdia pregatita deja.
Am amestecat ingredientele apoi am adaugat cite putina apa calduta pina ce s-a transformat totul intr-o coca elastica ce nu se mai lipea pe miini.
Am lasat sa creasca, aproximativ 45 minute.

In acest timp am pregatit ceea ce urma sa constituie "topping"-ul.
- o ceapa rosie taiata fideluta
- doua rosii cherry feliate fin
- un ardei gras verde feliat si el fin
- 100 gr ciuperci taiate
- patru felii salam de porc taiate cubulete
- sos iute
- trei linguri ulei de masline
- 200 gr mozzarella
- 100 gr brinza uscata (kefalotiri - un fel de cascaval mai iute si mai uscat)

Dupa ce am uns doua tavi de pizza cu un pic de ulei de masline, am impartit aluatul in doua si l-am intins dindu-i forma tavii.
Am uns suprafata aluatului cu ulei de masline apoi am pus un strat de sos iute, avind grija sa fie distribuit pe toata suprafata.
Apoi am presarat brinza uscata rasa marunt.
Am asezat felii de rosii, apoi am imprastiat ceapa fideluta.
Deasupra am asezat ciupercile, apoi cubuletele de salam si, la sfirsit, feliutele subtiri de ardei.
Am dat la cuptor pentru cca 15 minute, sa se rumeneasca putin umplutura si sa creasca aluatul, apoi am scos si am adaugat mozzarella data pe razatoarea mare.
Am mai lasat in cuptor inca vreo 10 minute si apoi, gata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu