vineri, 23 martie 2012

Salata de fasole

Detoxifierea organismului, dupa un regim alimentar bazat in principal pe preparate din carne, presupune o dieta din care sa faca parte multe legume proaspete, de sezon. Nu iti trebuie decit imaginatie ca sa gasesti repede solutia pentru o masa sanatoasa. Singura problema cu care te poti confrunta poate fi aceea ca nu te poti hotari ce sa alegi: ceapa verde, salata, ridichi, spanac, urzici, leurda, loboda, stevie, toate te imbie de pe tarabe, intr-o explozie de culoare dupa cenusiul iernii. Invirti in minte retete, faci combinatii si, in cele din urma, pleci cu sacosa plina de sanatate. Acasa vei da lupta: ciorba de loboda sa fie, spanac cu carne, sau cu ochiuri, salata de urzici cu usturoi?
Printr-o dilema de acest fel am trecut si eu, dar m-am repliat repede amintindu-mi de o salata preferata a socrului meu, pe care, recunosc, desi este foarte gustoasa in simplitatea ei, o pregatesc destul de rar: salata de fasole boabe cu verdeturi de primavara.



Pentru 4 portii am folosit:
- 500 grame fasole boabe
- o legatura ceapa verde
- o legatura patrunjel verde
- patru linguri ulei de masline
- patru linguri otet din vin
- sare, piper, dupa gust

Se fierbe bine fasolea boabe, pina cind bobul devine cremos si se topeste intre degete cind il incercam. Se scurge apoi si se lasa deoparte pina pregatim verdeata.


Se curata patrunjelul si ceapa apoi se spala si se toaca marunt. Se adauga peste fasole.


Se potriveste salata de sare si piper apoi se toarna otetul si dupa aceea uleiul.


Se amesteca bine dar delicat totul, pentru omogenizare.
Salata este gata.


Puteti inlocui otetul cu zeama de lamiie, fara a exagera insa cu cantitatea utilizata sau, puteti completa combinatia cu citeva masline, pentru o salata mediteraneana perfecta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu