marți, 15 mai 2012

Frigarui de somon

Somonul, unul dintre cei mai spectaculosi dar si cei mai gustosi pesti din lume, este considerat o adevarata comoara naturala.
Este relativ sarac in calorii si scazut in grasimi saturate, dar bogat in proteine si in special in acizii grasi omega 3, foarte utili sanatatii noastre.  
Spre deosebire de alte tipuri de carne, somonul se digera foarte usor si consumat fript sau fiert la aburi aduce numeroase beneficii organismului uman.
Pentru ca nu doresc sa va consum timpul insirind aici avantajele directe ale consumului de carne de somon, cred ca este suficient sa va ofer un link unde, daca doriti, veti gasi informatii mai detaliate:
Somonul. Beneficiile consumului carnii de somon

In context, va propun o reteta de somon la gratar, pregatit intr-o maniera personala, prin utilizarea unor ingrediente pe care le agreez si combinate la libera alegere, fara a respecta vreo cutuma culinara, dar cu un rezultat admirabil.



Am folosit doua medalioane de somon proaspat, din care am realizat doua portii generoase.
Am curatat pestele de piele si de oase, apoi l-am taiat in cuburi.
Din 4 - 5 linguri sos soia, 4 - 5 linguri sos Worcestershire, piper macinat - jumatate de lingurita, zeama de la o jumatate de lamiie, o lingurita oregano si sare dupa gust, am pregatit o marinata, amestecind bine totul pentru omogenizare.












Se lasa pestele portionat pentru aproximativ 30 de minute in marinata pregatita.

Se scurg bucatile de peste de sosul in care au stat apoi se pun pe betele de frigarui, alternind carnea cu felii de lamiie.

Se incinge gratarul, se presara un praf de sare ca sa impiedicam lipirea carnii, si se pun frigaruile pregatite, pentru aproximativ 5 minute pe fiecare parte.






Se servesc atit reci, cit si calde alaturi de o garnitura usoara.


Eu i-am adaugat o garnitura de cartofi natur, pe care i-am pregatit simplu: cartofi fierti taiati in bucati potrivite, carora le-am adaugat unt si patrunjel verde tocat.
O masa completa, sanatoasa dar nu in ultimul rind cu o aroma bogata de lamiie coapta, si un gust divin.



Un comentariu: