miercuri, 29 iulie 2015

Ardei kapia la cuptor umpluti cu brinza de capra - πιπεριές Φλωρίνης γεμιστές με τυρί

Nu fac fata foarte bine perioadei caniculare pe care o traversam motiv pentru care nici in bucatarie nu stau prea mult iar atunci cind o fac, caut sa pregatesc feluri cit mai rapide.
Si cum sint tributara bucatariei grecesti, am ales sa prepar o reteta de vara, mai mult un aperitiv decit un fel principal, insa deosebit de savuros: ardei kapia la cuptor umpluti cu brinza de capra.
Pregatind-o, mi-au revenit in minte clipele petrecute alaturi de prieteni buni pe terasa intima a unei taverne de cartier din Thessaloniki, unde, proprietarul – in acelasi timp prieten si bucatar, ne-a rasfatat cu cele mai proaspete si apetisante feluri de mincare.
Insa din toate, ardeii kapia la cuptor umpluti cu brinza mi-au placut in mod deosebit ceea ce m-a facut sa ii cer reteta pe care, sincera sa fiu, o intuisem déjà.




Pentru doua portii am avut nevoie de: 
- 3 ardei kapia
- 250 grame feta de capra
- o lingurita capere
- pulpa de la o rosie sanatoasa si carnoasa careia i-am indepartat simburii
- cimbru proaspat
- ardei iute
- 4 - 6 linguri ulei de masline
- o priza de sare

Intii am spalat ardeii pe care dupa aceea i-am crestat in lung, sectionind cotorul pina la jumatate. In acest fel am creat posibilitatea indepartarii semintelor.

Intr-un castron am maruntit brinza de capra, peste care am adaugat pulpa de rosii - tocata marunt in prealabil, frunzele de cimbru, praful de sare si 3 linguri ulei de masline, amestecind totul pentru omogenizare.

Cu compozitia obtinuta am umplut ardeii, asezindu-i intr-un vas termorezistent. Am infipt in compozitie si o fisie de ardei iute, apoi am presarat capere pe fiecare portie. La sfirsit am stropit totul cu restul de ulei de masline.

Timpul de pregatire este unul redus, preparatul expunindu-se la foc iute in cuptorul incins pina ce se rumeneste brinza.

Se lasa sa se raceasca usor inainte de servire, astfel incit compozitia din interior sa fie moale, zemoasa, pastrind aroma ardeiului kapia copt.


4 comentarii: