joi, 23 august 2012

Tortellini cu brinza si pastrama de pui

Pentru ca nu imi place sa pierd vremea, cind merg la cumparaturi imi pregatesc din timp o lista cu ceea ce imi trebuie.
Cu toate astea, nu ma pot abtine sa nu zabovesc in fata rafturilor cu specialități culinare internationale.
Ma tenteaza preparatele orientale, asiatice, insa sosurile italienesti ma dau gata.
Daca pentru celelalte imi trebuie ceva curaj sa le abordez, in privinta celor italienesti, care iti sugereaza de la prima vedere o reteta apetisanta, ma hotarasc repede.
Cind spui "pesto", ca intr-un joc de cuvinte lacunar in care jucatorul urmator trebuie sa asocieze cuvintului pronuntat o continuare logica, urmatorul cuvint nu poate fi decit "paste".
Protagonsita intr-o sarada similara, in care raftul magazinului imi propunea "Pesto alle melanzane", eu am raspuns cu "Tortellini ai formaggi".
Pai cum sa nu se potriveasca?





Deci, mi-am procurat tot ceea ce imi trebuia si am trecut la treaba:
- o punga tortellini ai formaggi de la Barilla (- de ce sa risc un esec incercind sa le pregatesc singura? Pentru asta iti trebuie talent si experienta, de care, sincera sa fiu, nu dispun).
- o lingura Pesto alle melanzane ( cum spuneam)


- o lingura Tapenade di pomodoro (sa fie de toate, italienesti)
- 3 - 4 linguri ulei de masline (Cirio - sa se potriveasca in context)
- 2 linguri crema de brinza (am folosit Hochland cu verdeata, ca sa se lege ingredientele)
- pastrama din piept de pui (sa fie si ceva topping)
- o patratica Emmentaler (pentru ras deasupra la final)

Intii am pus la fiert apa cu o priza de sare si un strop de ulei, in care, cind a atins punctul de fierbere, am rasturnat continutul pungii cu tortellini, lasind sa fiarba aproximativ 10 minute. Cind pastele au fost fierte, putin mai moi - cum imi plac, desi stiu ca nu e tocmai sanatos, le-am scurs de apa in care au fiert lasindu-le in sita sa se racoreasca putin.

Intre timp, maruntim pastrama de pui,

taind-o in cubulete mici pe care le vom cali in uleiul de masline.

Cind carnea s-a rumenit se adauga o lingura pesto si o lingura pasta de rosii uscate, omogenizind amestecul.

Dupa 3 minute se adauga si crema de brinza, amestecind totul usor.

Se pun pastele intr-un vas turnindu-se deasupra sosul rezultat. Se omogenizeaza compozitia cu grija pina ce se formeaza un amestec viu colorat, legat.

Se portioneaza pe farfurie apoi se decoreaza cu emmentaler ras.


O masa savuroasa, rapida, completa, care cere sa fie stropita cu un vin roze, cald si elegant, usor dulce, cu note de fruct, ce subliniaza gustul un pic iute de brinza.


3 comentarii: