sâmbătă, 9 februarie 2013

Snitele Karadjordje

Avind in vedere ca e weekend, am rezervat o postare speciala, inspirata din Cartea Regala de bucate a Principesei Margareta a Romaniei.
Impecabila lucrare!
Iar eu, sint fericita ca ma aflu in posesia acestei extraordinare culegeri de retete ce mi-a oferit prilejul de a cunoaste - intr-un fel diferit - Familiile Regale ale lumii.
M-a frapat simplitatea si eleganta desavirsita a bucatelor prezentate in carte, incurajindu-ma sa incerc imediat  o reteta ce m-a cucerit pe loc: snitele Karadjordje, denumire inspirata de numele dinastiei iugoslave.
Iata ce am obtinut:



Va asigur ca a fost o reusita culinara, apreciata si savurata cu cea mai mare placere.



Redau in continuare modalitatea de preparare conform retetei oferite de catre Principele Alexandru II si sotia sa Principesa Ecaterina ai Iugoslaviei si Serbiei.

Ingrediente:
- 500 g muschi file de porc (am dublat din proprie initiativa cantitatea prevazuta in reteta)
- 100 g crema de brinza (eu am folosit Almette - cu verdeata) - (in reteta originala se foloseste caimac sirbesc)
- citeva linguri de pesmet
- citeva linguri de faina
- 2 oua
- sare dupa gust
- ulei pentru prajit

Mod de preparare
Se taie muschiul de porc in felii subtiri.

Asezati feliile intr-o folie de plastic - astfel carnea nu este agresata direct distrugindu-se fibra si nu vor sari stropi in toata bucataria si bateti fiecare bucata cu ciocanul de snitele.

Ungeti bucatile de filé de porc cu crema de brinza Almette.

Rulati-le apoi, indesind capetele ca la sarmale, ca sa nu se scurga brinza.

Luati rulourile astfel obtinute si treceti-le prin faina, prin oul batut si apoi prin pesmet.


Repetati acest procedeu pentru acelasi rulou insa excludeti trecerea prin faina.

Puneti intr-un vas adinc ulei suficient cit sa acopere ruloruile in timpul prajirii si asezati-l pe foc potrivit. Incercati sa vedeti daca s-a incins aruncind doua - trei fire de faina in baia de ulei. Daca acestea sfiriie, e momentul sa punem la prajit rulourile de carne. Prajiti-le timp de 8 - 10 minute, rotindu-le pe toate partile ca sa se prajeasca uniform.

Se scot pe un servetel de hirtie absorbanta cind sint gata.

Se servesc cu o garnitura de cartofi. Eu am ales varianta cartofilor copti, serviti cu unt, verdeata si coaja rasa de lamiie.




.... Iar miine, va ofer si un desert regal.

2 comentarii:

  1. Mama, te-ai intrecut pe tine! Atat produsul finit cat si modul de prezentare si expunere fac cinste cartii din care te-ai inspirat :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Portia din penultima poza, e pentru mine, nu ?! Delicioasa... acum vreau dar n-am cum sa-mi satisfac pofta, decit virtual... Pupici !

    RăspundețiȘtergere