sâmbătă, 26 aprilie 2014

Oua desert pentru Marea Sarbatoare a Invierii/ Turta de mot

Cind sarbatorile ne ofera un moment de ragaz in zbuciumul cotidian, cu totii cautam sa profitam de ocazie pentru a petrece impreuna clipe fericite, linistite si pline de iubire.
La inceput am fost doar noi - doi tineri ravasiti de povestea de dragoste pe care o traiam.
Apoi, doi copii dragalasi ne-au luminat viata, facindu-ne responsabili pentru viitorul lor.
Oamenii puternici care au devenit ne-au dovedit ca mediul afectuos, bazat pe intelegere si prietenie, dar mai ales vibrind de iubire, a fost cadrul cel mai potrivit in care doi copii puteau sa se transforme in adultii minunati de acum.
A venit dupa aceea rindul lor sa iubeasca patimas, placindu-mi sa cred ca dupa modelul oferit de noi, alegindu-si perechile alaturi de care sa strabata drumul vietii.
Cum aproape intotdeauna urmarea legaturilor pasionale sint copiii, carora ne propunem sa le transmitem cele mai importante trasaturi de caracter, fetele noastre ne-au daruit cei mai pretiosi nepoti, luceferi pe cerul nostru senin.
Sint oare suficiente motive ca sa nu luam in seama distantele, sa gasim vigoarea de a strabate drumurile lungi pentru ca, la capat, sa primim imbratisarea calda a celor dragi?
Ar fi posibil oare sa nu pregatesc surprize pentru astfel de momente?
Nici vorba!
Avind in vedere ca urma sa petrecem impreuna Marea Sarbatoare a Invierii m-am gindit ca cea mai potrivita surpriza ar fi sa ofer tuturor un desert cu tema, oua dulci, in culori pastelate si cu decoratiuni de sezon din fondant.









Nu va inchipuiti cu cita emotie am lucrat pregatind fiecare ou, incercind sa realizez mereu alt model asortat culorii de fond din combinatii de flori si frunze delicate.
  • M-au sprijinit indicatiile pretioase culese de pe blogul unei minunate Doamne - Roswitha Gadei careia ii multumesc pentru rabdarea de a-mi raspunde la toate intrebarile si pentru sinceritatea cu care impartaseste tuturor cunostintele in domeniu.
Pentru ca in efervescenta "creatiei" nu am facut fotografii pe etape o sa recurg la povestirea operatiilor, cine stie, poate cineva va dori sa incerce experienta mea.
Prima data am realizat miezul oului folosind urmatoarele ingrediente:
- 100 grame ciocolata alba
- o lingura smintina grasa (dulce, de separator)
- 100 grame fulgi de nuca de cocos

Intii am topit impreuna, la bain-marie, ciocolata alba si smintina, fara a lasa compozitia sa fiarba.
Am indepartat vasul de pe sursa de caldura si am adaugat fulgii de nuca de cocos, incorporindu-i in amestec.
Compozitia obtinuta am introdus-o pentru 20 de minute la frigider.
Am tapetat o tava cu hirtie de copt dupa care, cu ajutorul unei lingurite inmuiata in apa rece, am portionat compozitia in mici bile egale pe care le-am asezat in tava la distanta unele de celelalte.
Le-am lasat in frigider pentru a capata consistenta pina am pregatit amestecul exterior.

Pentru exterior am utilizat:
- 125 grame ciocolata neagra
- 100 grame smintina dulce 
- 200 grame biscuiti cu scortisoara

Pentru inceput am topit la bain-marie ciocolata neagra impreuna cu smintina obtinind un ganache fin.
Apoi am macinat grossier biscuitii cu scortisoara.
Peste pudra obtinuta am turnat crema ganache realizata anterior amestecind pentru omogenizare.
Am obtinut o pasta consistenta, un amestec viguros.
Pentru a modela ouale am utilizat forme din plastic din doua bucati (cele ce servesc pentru fierberea fara coaja a oualor).
Am pus compozitie intr-o jumatate de forma presind pe conturul formei dupa care am asezat in mijloc un miez pregatit anterior din ciocolata si fulgi de nuca de cocos.
Am asezat si in cealalta forma compozitie, procedind ca si mai inainte, doar ca am lasat liber spatiul din mijloc astfel incit la imbinarea formelor miezul sa ocupe cavitatea goala.
Am insurubat cele doua jumatati de forme realizind primul ou.
Am procedat identic pina am epuizat compozitia dupa care am introdus formele la frigider.
Le-am imbracat a doua zi cu fondant pregatit de mine in culorile dorite.
Decorarea a fost o joaca migaloasa insa satisfactia lucrului implinit la sfirsit a meritat tot efortul.

Invelite in celofan si legate discret cu panglica colorata au avut un efect nemaipomenit.
Pe cuvint!
Trebuie sa ma credeti fiindca dovada nu am.


Am incheiat ziua spectaculos, luind motul celui mai mic membru al familiei, Ariadni Antola, o bijuterie de fetita.
Pentru aceasta ocazie am preparat o turta fatoasa tare, spre bucuria mamei copilului - fiica mea cea mica, dar si a nasei - fiica mea cea mare.
Sa-i poarte noroc copilului!




3 comentarii:

  1. ce idee frumoasa! merita retinuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bune ousoarele! Miezul alb a fost preferatul meu si turta delicioasa! imi pare rau ca de emotii n-am apucat sa infulec mai multa turta :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru rabdarea ta, au iesit superbe si sant convinsa si de deliciul lor.
    Te sarut!

    RăspundețiȘtergere