joi, 16 februarie 2012

Rosii si ardei umpluti - ντομάτες και πιπεριές γεμιστές

Iarasi am comis-o.
Cum? Gatind rosii si ardei umpluti- ντομάτες και πιπεριές γεμιστές.
Vara, acest preparat era mincarea preferata a socrului meu.
Cu abundenta de legume din hipermarketuri, acum nu mai e o problema sa gatesti asa ceva si iarna.
Si cum culorile legumelor erau atit de imbietoare nu mi-a trebuit mult sa ma hotarasc asupra felului de mincare urmator.


Am avut nevoie de:
- rosii si ardei grasi verzi (eu am gatit pentru doua persoane si mi-au ajuns cite trei bucati din fiecare)
- 1/2 kg pulpa de porc
- o ceasca orez
- o ceapa
- o legatura de patrunjel verde
- sare, piper - dupa gust
- o lingura pasta de tomate.
- un ou
- doua - trei linguri ulei
- o cana zeama de carne (sau apa)

Se toaca impreuna ceapa, carnea si patrunjelul verde.

Se adauga orezul spalat in prealabil, pasta de rosii, se sareaza si se presara un praf de piper. Se sparge un ou si se pune peste amestecul de mai sus, apoi se omogenizeaza bine compozitia.
Se lasa deoparte sa se lege bine si sa se intrepatrunda aromele.

Intre timp se pregatesc rosiile si ardeii.
Se spala si se scurg dupa care taiem un capac.
Scoatem miezul rosiilor cu o lingurita.
Indepartam cotorul ardeilor, ii scuturam de seminte si ii clatim si in interior.
Cu o scobitoare intepam din loc in loc legumele pentru a putea sa fiarba si compozitia cu care le vom umple, dupa care le asezam in vasul de gatit, cu gura in sus.

Umplem interiorul cam pe treisferturi cu amestecul de carne tocata, apoi inchidem capacul rosiilor iar pentru ardei taiem capace dintr-o rosie intreaga.

Se pune uleiul in vas si se prajesc usor rosiile si ardeii intorcind legumele cu grija pe toate partile.

Miezul rosiilor il pasam si il adaugam peste legume, apoi completam cu zeama de carne (apa) fara sa le acoperim.
Introducem vasul la cuptor pentru aproximativ o ora, verificind ca lichidul sa nu se evapore in totalitate.

Vor fi gata cind sosul a scazut ingrosindu-se iar legumele s-au rumenit frumos si uniform.

Mincarea se serveste calda cu o lingura de smintina sau, greceste, cu iaurt gras scurs.


Kαλή όρεξη!
Pofta buna!

Un comentariu: