sâmbătă, 4 februarie 2012

Ceafa de porc cu sos si garnitura de orez

Orezul, o cereală cu mari virtuţi terapeutice, e un aliment complet, capabil să dea putere corpului şi să cureţe ţesuturile în profunzime, cel puţin două miliarde de oameni depinzind astăzi de orez, care constituie elementul esenţial al meselor lor zilnice.
Se digeră uşor şi dezintoxică organismul, are o va­loare nutritivă excepţională, conţine aminoacizi, într-o proporţie armonioasă şi echilibrată. Este bogat în siliciu, unul dintre mineralele rare în alte alimente, dar indispensabil omului, căci are proprietatea de a fixa calciul şi magneziul în organism. Astfel, orezul contribuie la combaterea degenerescenţelor arterelor, pe care le păstrează suple.
De ce va spun toate astea?
Pentru ca mi se pare important si de bun simt sa stim cite ceva despre alimentele pe care le consumam.
Pentru ca să se constituie într-o hrană completă, sănătoasă, el trebuie gătit "ca la carte". Bobul bine fiert, de exemplu, este cel care a "înflorit" puţin, lăsând să i se vadă miezul.
Cu focul mic, orezul fierbe pe îndelete şi absoarbe toată apa, pastrindu-si toate substanţele nutritive.

O garnitura de orez prezenta linga o friptura, de porc sau vita, cu pui sau cu legume, va fi intotdeauna "best of the best".
Asa s-a intimplat ca, de aceasta data, cind am pregatit ceafa de porc cu sos de rosii, am pregatit alaturi si un gustos orez cu bobul rotund.


Intii am pregatit friptura cu sos, folosind pentru doua portii:
- 2 bucati de ceafa de porc, nu foarte grasa
- o cana de supa de legume
- doua linguri pasta de rosii
- foi de dafin, piper boabe, sare, dupa gust

Am incins doua linguri de ulei in tigaie apoi am rumenit usor carnea pe ambele parti. In felul acesta sucurile se pastreaza in interior iar cind punem carnea la fiert nu va mai scoate acea spuma ce trebuie neaparat indepartata.

Am incalzit o cana de supa de legume turnind-o peste carne si lasind sa fiarba la foc mic, pina ce carnea se inteapa usor cu furculita. Acoperind vasul vom evita evaporarea supei, facind fierberea carnii mai facila.

Cind carnea s-a fiert, am adaugat cele doua linguri de pasta de rosii, foile de dafin - un excelent condiment cu deosebite calitati curative - fiind denumit pe drept cuvint "frunza vietii", apoi am presarat citeva boabe de piper pentru condimentarea picanta a sosului si am potrivit de sare, lasind sa mai dea citeva clocote asa incit ca sosul sa devina cremos.


Lasind carnita deoparte, m-am ocupat cu prepararea orezului, pentru care am avut nevoie de:
- 1 l supa de legume (la fel de bine se poate folosi si apa)
- o cana de orez cu bobul rotund

Intr-un vas am pus supa sa se incalzeasca apoi am adaugat orezul, spalat in prealabil.

Am lasat sa fiarba pe foc iute aproximativ 10 minute apoi, lasind focul mic am acoperit vasul cu un capac si am lasat sa fiarba in continuare, verificind din cind in cind pentru ca lichidul sa nu scada complet. Dupa aproximativ 20 de minute lichidul devenise usor fainos iar bobul de orez inflorise usor.
Am oprit focul si am acoperit vasul lasind ca orezul sa continue sa se gateasca absorbind lichidul fara ca  boabele sa-si piarda forma si sa se lipeasca intre ele. In urmatoarele 10 minute s-a petrecut acest lucru, fiind totul gata pentru servirea mesei.


Am asezat pe farfurie o portie potrivita de orez, linga care am servit fripturica cu sos din abundenta.
Si merge si un pahar de vin alaturi.
Va place Pinot Noir? Atunci, acesta sa fie.

Un comentariu: