duminică, 14 aprilie 2013

Cocktail cu creveti


Postarea de astazi se inscrie in grupul Sunday Lunch initiat de Diana Duca, cea care mi-a adresat si invitatia de a impartasi cu membrii grupului momente personale, clipe fericite traite alaturi de familia mea, obiceiuri si traditii culinare ce fac parte din viata noastra, totul cu scopul de a ne cunoaste mai bine, de a sti cine se afla in spatele rindurilor postate pe un blog.
Am salutat initiativa Dianei raspunzind afirmativ invitatiei care ma onoreaza si multumindu-i pentru faptul ca a considerat ca blogul meu merita atentia de a fi citit.

http://disturbinglydelicious.ro/sunday-lunch-cu-kyra/

Daca ar fi sa vorbesc despre duminica as spune:
Toate zilele mele fericite “duminici” se cheama, toate clipele mele de liniste au loc “duminica”, iar ziua in care m-a gasit iubirea a fost ca o “duminica”. “Duminica” a fost si cind au venit copiii pe lume, si tot “duminica” mi-au fost daruiti nepotii.
Ca o “duminica” sint zilele in care sintem toti impreuna.
Asadar – o sarbatoare.
Si cum petrecem noi aceasta sarbatoare cu care ne-a daruit viata?
Simplu.
Bucurindu-ne ca sintem sanatosi, ca avem minte si putere sa invingem si “vinerile” din viata noastra, traind fiecare clipa cu mare emotie si veselie.
Debutul zilei este unul zgomotos, cea mai animata incapere din casa fiind bucataria.
Un ceai, o cafea, un fum de tigara furat pe balcon.
Copiii mai mari vor “ceva gustos” iar cel mai mic membru al familiei cere cu hotarire portia de lapte.
Gata si cu micul dejun.
Migram cu totii spre sufragerie mutind actiunea intr-un spatiu mai confortabil caci sint atitea lucruri de impartasit, atitea sfaturi de cerut.
Legate cu firele nevazute ale amintirilor, fetele mele isi poarta perechile pe strazile batrinei urbe, predind lectia unei copilarii fericite propriilor copii.
Ma simt datoare sa le fac tuturor ziua si mai minunata.
Stiu ca se asteapta la asta si nu indraznesc sa ii dezamagesc.
Le pregatesc ceva bun. Simpu dar bun.
Stiu, vor spune: “mama, orice ne faci tu este cel mai bun”.
Insa pe mine ma bucura surpriza din ochii lor si nu traiesc decit pentru asta.
Nu ma gindesc cu tristete la sfirsitul unei astfel de zile, chiar daca dupa plecarea lor linistea din casa va fi apasatoare, pentru ca stiu ca pleaca acolo unde este rostul lor si unde le este bine.
Pentru mine, “duminica” inseamna familia mea.

Retete de “duminica” (in trei episoade)

Cocktail cu creveti




Ingrediente pentru 4 portii:
- 250 grame creveti decorticati (aproximativ 6 bucati/portie)
- o lingura de unt
- o salata proaspata
- ½ castravete
- o legatura ceapa verde
- 3 – 4 linguri porumb dulce boabe
- 3 fire de usturoi verde
- un iaurt gras Olympus
- 2 linguri ulei de masline

Se spala salata si se aleg patru frunze din exterior pentru décor.
Restul salatei se toaca fin.
Castravetele se taie in bastonase subtiri si scurte adaugindu-se in vasul cu salata.
Se toaca marunt si ceapa verde pina sub frunze punindu-se peste celelalte legume tocate.
Se presara si boabele de porumb apoi se amesteca totul.


Se pregatesc vasele in care vom servi cocktailul asezind pe fundul lor frunzele de salata pastrate pentru décor.
Se distribuie in portii egale amestecul pregatit anterior.
Se curata usturoiul verde si se toaca marunt apoi se pune in piua cu putina sare si o lingura de ulei de masline. Se piseaza bine pina se obtine o pasta omogena. Se mai adauga ulei pina ce obtinem un amestec cremos.


Iaurtul se rastoarna intr-un castron apoi se adauga crema de usturoi amestecindu-se usor.
Punem cite o lingura generoasa de sos peste salata din vase.
Acum este rindul crevetilor.
Se curata crevetii - sau folositi din cei decorticati deja.


Untul se topeste intr-o tigaie cu citeva fire de sare.


Cind se inroseste usor se adauga crevetii pentru maxim cinci minute rumenindu-i pe toate partile.


Se aseaza peste crema de usturoi in vasele pregatite.



Merg perfect cu un vin alb demidulce sau cu o bere.
Neagra sa fie, ca stiu eu mai bine ce imi place.


6 comentarii:

  1. Ce frumos ai spus tu, Mama!
    Multumim mult pentru ca ne bucuri mereu cu bunatati, ca ai mereu idei noi si intotdeauna rezultatul e delicios! Pup!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum să nu merite să fie citit? Merită mult mai mult de atât!

    RăspundețiȘtergere
  3. ai un blog foarte frumos, cred ca ti-am mai spus asta...desi nu ma omor eu dupa creveti, cocktailul arata de milioane!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos ai vorbit despre familia ta, reiese multa dragoste din cuvintele tale, asa cum e si normal.
    Crevetii sunt absoult deliciosi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca prin intermediul acestui proiect cunoastem mai bine persoana din spatele acestui blog minunat!
    Mie imi plac tare mult crevetii, iar preparatul acesta arata senzational. Vorba asta din popor "l-as manca si cu ochii" mi se aplica de minune acum. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunat apertitiv, la fel ca si prezentarea pranzului de duminica! Te pup

    RăspundețiȘtergere