sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Kataif

Stiu ca nu am inventat eu aceasta reteta.
Si, sincer, am fost surprinsa ca in multe bucatarii se prepara exact asa cum il pregatesc si eu.
Doar pentru ca este un desert pe care il savuram cu placere mereu si pentru ca tocmai l-am preparat, iata rezultatul:



Reteta?
Una foarte simpla:
- Fidea din cea mai fina (eu folosesc Monte Banato - am incercat si Barilla dar rezultatul nu e acelasi) - 2 pachete
- Unt 50 grame
- Zahar 500 grame
- Un pahar cu apa
- Esenta de vanilie, cuisoare, scortisoara
- Facultativ, trei patru linguri de miere
- Smintina de separator (e cea mai buna pentru frisca si o gasesc in piata oricind, in plus - e un produs absolut natural) 600 grame
- Un plic zahar pudra vanilat Dr. Oetker

Cum  procedez:
Intr-o tava de forma dreptunghiulara si nu foarte mare asez fideaua, dupa ce in prealabil am maruntit-o (nu foarte mult).

Deasupra pun untul fisii subtiri (pe toata suprafata - atit cit e posibil) dupa care dau la cuptor circa 15 minute (fideaua va deveni usor aramie fara sa se arda pe fundul tavii).

Intre timp prepar siropul. Intr-un vas pun zaharul, apa si cuisoarele si le dau in doua - trei clocote. La sfirsit adaug scortisoara si citeva picaturi esenta de vanilie.





Scot fideaua din cuptor, inlatur cuisoarele din sirop si adaug siropul fierbinte peste fidea, incet ca sa cuprinda toata compozitia, apoi pun tava in cuptor si inchid focul.
In citeva minute fideaua va absorbi tot siropul si dind tava la rece compozitia se va lega sub forma unui blat.















Inainte sa asez frisca peste blat pun mierea de albine si presar migdale prajite si maruntite, sau fistic. Ii vor da un gust special, proaspat.

Pina se intimpla lucrul acesta fac frisca: pun smintina impreuna cu zaharul vanilat si bat la viteza mica nu mai mult de cinci minute.

Apoi ornez simplu cu frisca.










In Grecia acest desert se prepara sub forma de rulouri cu o fidea speciala pe care o gasesc in orice supermarket si se serveste doar insiropata generos si cu fistic macinat presarat deasupra. E delicios dar exagerat de dulce.


De aceea va sugerez sa incercati varianta mea.


2 comentarii:

  1. Arata minunat! Te rog sa-mi spui cum i-ai dat forma finala, dupa ce ai pus frisca...m-am gandit sa "decupez" cu o canuta dar mi-e teama ca nu ramane crema asezata asa frumos.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea
      Iti multumesc pentru vizita si pentru interesul acordat retetei.
      Ca sa iti raspund la intrebare iti voi spune ca de obicei tai prajitura sub forma patrata pentru a nu irosi compozitia.
      Pe cea prezentata am taiat-o cu ajutorul unui pahar fara a intimpina probleme deosebite.
      Iti pot sugera sa pregatesti prajitura in forme individuale, pahare imbracate in folie din plastic, in care sa aranjezi compozitia urmind ca, la servire, sa indepartezi folia obtinind astfel forma dorita.
      Iti doresc succes si, ca o incurajare, nu te stresa foarte tare in legatura cu forma, prajitura este absolut delicioasa iar cei ce o vor servi o vor aprecia pentru gustul sau desavirsit si nu neaparat pentru forma.

      Ștergere