vineri, 16 decembrie 2011

Sarlota de ciocolata

Un desert rapid, fie ca il pregatesti cu vanilie, cacao, nes sau fructe, asortat cu frisca, ciocolata sau piscoturi, va fi pe placul tuturor de la copii, la bunici.

Gustos si rafinat in egala masura, poate onora mesele festive - ornat cu ingeniozitate si servit in vase sofisticate, dar poate fi si un desert de fiecare zi.

Eu am ales varianta clasica, de sarlota cu ciocolata.


Am avut nevoie de:
- 1/2 l de lapte dulce
- 2 oua
- 3 linguri de faina
- 2 linguri de cacao neagra
- 6 cuburi de ciocolata neagra (75% cacao)
- 5 linguri de zahar
- 50 gr unt
- esenta de migdale, esenta de rom, zahar vanilat bourbon
Pentru frisca:
- patru linguri smintina de separator
- patru linguri zahar pudra vanilat Dr. Oetker

Am batut ouale cu zaharul, pina ce acesta s-a topit.
Am adaugat faina, cacao si zaharul vanilat - un virf de cutit, am pus doi stropi esenta de migdale si doi stropi de esenta de rom, continuind sa amestec cu telul ca sa nu se faca cocoloase.
Am turnat laptele cite putin, pina l-am incorporat pe tot.
Am pus pe foc mic amestecind continuu sa nu se prinda de fundul cratitei si, cind s-a incalzit putin, am adaugat cuburile de ciocolata.
Cind a inceput sa se inchege, am mai tinut pe foc cam cinci minute si am dat deoparte.
Acum am adaugat si untul si am amestecat pentru omogenizare.
A rezultat o crema legata si aromata pe care am turnat-o, calda inca, in forme.
Pina s-a racorit, am batut patru linguri de smintina de separator cu patru linguri de zahar pudra vanilat, si am obtinut frisca.
Am ornat sarlota cu frisca si am presarat ciocolata razuita.
Este delicioasa.

2 comentarii:

  1. arata delicios! tot vad in retetele tale "smantana de separator"; ce este mai exact?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Smintina de separator la care fac referire este o smintina obtinuta printr-un procedeu mecanic de centrifugare, rezultind o smintina dulce datorita racirii rapide din timpul procesului de smintinire, absolut ideala pentru frisca. Smintina obtinuta prin procedee manuale are un grad ridicat de aciditate datorita imposibilitatii racirii rapide, ceea ce ii confera un gust putin acrisor, in plus este mai untoasa asa incit se taie mai repede cind incercam sa o transformam in frisca. Eu gasesc smintina de separator in piata si ii adaug doar zahar pudra vanilat Dr Oetker, dupa preferinta.
      Sper ca ti-am oferit toate detaliile in legatura cu aceasta smintina insa nu exclud nici o alta alternativa pentru a obtine frisca.
      Multumesc pentru interesul pe care il arati retetelor mele si sper sa iti iasa orice vei incerca fara gres.
      Eu garantez pentru reusita si nu am indoieli ca o gospodina experimentata le poate reproduce cu usurinta.

      Ștergere