miercuri, 14 martie 2012

Varza calita cu carne

Varza este o leguma care se prepara usor. Efectul antioxidant si valoarea nutritiva ale acestei legume nu pot fi trecute cu vederea.

Consumata cruda intr-o salata sau gatita in diferite stiluri, varza ne ofera o mare cantitate de vitamina C, vitamina A - ce ajuta la hranirea tesuturilor, aminind aparitia primelor semne ale imbatrinirii, vitamina B - care favorizeaza mentinerea echilibrului nervos, inlesneste absorbtia oxigenului in celule si metabolismul glucidelor si intareste respiratia celulara, minerale si fibre, avind un continut bogat de fier, mangan si cupru. Rivalizeaza chiar si cu antibioticele deoarece contine o anumita substanta bactericida ce reduce multi germeni. Si varza acra are un excelent efect asupra sanatatii. Prin fermentii pe care ii contine, aceasta contribuie la digestia celulozei si a grasimilor.

Continutul de sulf din frunze le atribuie acestora o actiune dezinfectanta si tonifianta in afectiunile bronhopulmonare, in cazul eczemelor si a seboreei, protejand pielea. Clorofila fixeaza calciul in organism, stimuleaza producerea hemoglobinei si combate anemiile. Pe linga vitamina A, B si sulf, varza mai contine si vitamina E, vitamina PP, magneziu, potasiu, calciu, fosfor. De aceea medicii recomanda consumul de varza femeilor insarcinate. Deoarece varza are un continut scazut de lipide, multe dintre dietele de slabit se bazeaza pe consumul acestei legume.

Desi imi place foarte mult varza, nu gatesc decit rar aceasta leguma. Insa, de fiecare data cind o fac, gindul meu merge la varza pe care o gatea mama mea si, tot de fiecare data regret faptul ca nu i-am aflat secretul, iar acum e prea tirziu.
Nu ma pricep sa pun la murat varza, am incercat dar cred ca exista si pentru asta un secret pe care nu il detin, insa, am in piata un furnizor de incredere de la care cumpar mereu. Ceea ce am facut si acum, cind m-am hotarit sa gatesc varza calita. In final am obtinut un preparat gustos, hranitor si sanatos.



Iata cum am pregatit-o:
- o varza murata
- o ceapa
- un ardei gras
- o rosie
- 700 grame ceafa de porc
- o lingura pasta de rosii
- o lingura boia dulce
- piper, dupa gust
- o lingura rasa Knor de legume (optional)
- 4 linguri ulei (la apreciere)

Am tocat marunt ceapa, ardeiul gras si rosia, apoi le-am calit, adaugind in uleiul incins intii ceapa, apoi ardeiul si la sfirsit rosia. Fac precizarea ca rosia intii am decojit-o si apoi am tocat-o.


Am tocat fideluta varza apoi am adaugat-o peste legume lasind sa se caleasca impreuna.


Intre timp am prajit pe ambele parti carnea feliata in prealabil.

Apoi am adaugat-o peste varza calita. Am presarat si knorul de legume, apoi boiaua dulce, piperul si un virf de cutit de sare.


Am pus deasupra apa calduta pina ce s-a acoperit totul


si am introdus vasul in cuptor. Am verificat periodic sa vad daca s-au fiert carnea si varza sau, daca a mai scazut apa, am completat tot cu apa calduta pina ce totul s-a fiert bine. La sfirsit, adica dupa aproximativ o ora si jumatate, am adaugat pasta de rosii, lasind sa fiarba si aceasta inca vreo zece minute. Pentru ca nu imi place ca mincarea sa fie prea zemoasa, am lasat-o in cuptor cu focul inchis pina s-a racit cuptorul. S-a rumenit frumos suprafata iar sosul a fost intocmai cum am dorit.


Se serveste cu mamaliguta calda si ardei iute, completind festinul cu un pahar cu vin rosu.

Un comentariu: