joi, 29 martie 2012

Compot asortat

In anotimpul rece si la inceputul primaverii pe toti ne incearca reumatismul prin dureri articulare stinjenitoare si limitative. Exista remedii naturiste pentru aceasta afectiune pe care multi dintre noi ori nu le cunoastem, ori le ignoram. Pentru ameliorarea suferintelor datorate reumatismului fitoterapeutii recomanda consumarea compotului de mere, avind in vedere calitatile acestui fruct considerat pe drept cuvint medicament prin proportiile constituentilor sai in potasiu, sodiu, siliciu, calciu, clor, acid fosforic, fier, magneziu, brom, alumina, arsenic, sulf, mangan, cobalt, tanin.
Desi continutul marului este slab in vitamina A, in schimb, el contine vitamina B1, vitamina B ori riboflavina, vitamina PP in partile exterioare ale fructului, iar coaja merelor contine, mai mult decit dublul miezului, acidul pantotenic, si, in sfirsit, vitamina C - un mar da 10 mg de vitamina C (L. Binet).
Datorita acestor calitati consumul merelor in forma naturala sau sub forma de compot la inceputul primaverii constituie un suport in depasirea asteniei de primavara, in tratarea anemiei sau a afectiunilor bronhice datorate imunitatii scazute la iesirea din iarna.
Sint sigura ca toata lumea cunoaste reteta compotului de mere si ca nu am nimic nou de spus dar cum zilele acestea tocmai am pregatit asa ceva m-am gindit ca, macar prin prezentare, va voi face o sugestie sanatoasa.
Am ales o combinatie de mere si pere obtinind un compot asortat.


Am utilizat patru mere, de soiuri diferite, si patru pere, la fel ca si in cazul merelor, de soiuri diferite.


Se spala fructele dupa care se taie si se indeparteaza cotorul. Apoi se maruntesc, in bucati potrivite, fara a se curata de coaja pretioasa.


Pentru cantitatea de fructe specificata am folosit o oala de 5 litri, in care am rasturnat bucatile de fructe adaugind 5 - 7 linguri de zahar, zeama de la o jumatate de lamiie si o lingurita de pudra de scortisoara.


Am umplut vasul cu apa apoi l-am asezat pe foc. Se fierbe compotul pina cind fructele se inmoaie iar zeama va capata consistenta unui sirop legat si incercindu-l intre degete va fi lipicios.


Compotul se poate pastra mai multe zile, in borcane sigilate, desfacindu-se doar cantitatea ce urmeaza a fi consumata imediat.


Profitind de faptul ca toamna pretul merelor este mai mic, fiind sezonul acestor fructe, se poate pregati o cantitate mai mare de compot natural si sanatos pentru iarna.



Un comentariu: