luni, 21 martie 2016

Humus cu avocado si seminte de chimen

Nu sint vegetariana si nici membrii familiei mele.
Nu tin post, desi uneori ar trebui sa mai facem si o cura de detoxifiere.
Pot spune doar ca mi-a placut experimentul humus si, mai mult, experimentul avocado, in varianta hand made.
Destul de rezervata altfel, as acorda un calificativ la superlativ celor doua preparate.
Si atunci, de ce nu un aperitiv care sa imbine calitatile celor doua?
Nu aveam cum sa aflu decit incercind.
Si DA!
Nu am gresit!
Ce a rezultat mi-a intrecut asteptarile: cremos dar viguros, usor picant si aromat, savuros.
Puncteaza in plus si combinatia cu ardeii jalapenos, fara sa mai punem la socoteala lipiile pufoase.





Am avut nevoie pentru pregatire de:
- o cutie boabe de naut conservate
- 4 - 5 linguri ulei de masline
- 3 linguri tahini (pasta de susan)
- 3 catei de usturoi
- zeama de la o jumatate de lamiie
- un avocado
- o lingura seminte de chimen
- facultativ, ardei jalapenos pentru servire



Intii am scurs boabele de naut de sucul in care au fost conservate.


Am curatat usturoiul si i-am scos coltul apoi l-am pus in mixer impreuna cu boabele de naut.


Dupa o prima faza de maruntire am adaugat pasta de susan, sare dupa gust si uleiul de masline, mixind totul bine pina s-a transformat intr-o pasta omogena, fina.





Acum am curatat cu o lingura miezul fructului de aovcado si l-am adaugat in pasta de naut mixind pentru omogenizare.


Se adauga si jumatate din cantitatea de seminte de chimen pregatita.


Am gustat sa vad daca mai este nevoie sa adaug ceva dupa care am turnat zeama de lamiie, dind o mixare rapida de final.
Crema rezultata se depoziteaza pentru cel putin jumatate de ora in frigider pentru ca aromele sa se combine si amestecul sa capete consistenta.
Desi humusul - aperitiv prin excelenta oriental - se serveste impreuna cu lipii crocante specifice bucatariei acestor popoare, eu am ales o varianta mai light - ardei proaspeti, putin picanti, jalapenos.
Puneti aperitivul in vase de teracota, decorati cu seminte de chimen si adaugati doua linguri de ulei de masline, apoi asezati vasul in mijlocul mesei.
Lasati consumatorii sa aleaga varianta preferata de a-l consuma, oferindu-le legume proaspete si piinici apetisante la indemina.
Ati facut astfel o introducere ce va deschide apetitul, pentru o masa sarbatoreasca cu prietenii sau pentru o petrecere intima, in familie.



Un comentariu:

  1. Draga Kyra,
    Multumesc inca o data pentru o reteta minunata. Am incercat-o acum 2 saptamani si de atunci nu incetez sa te laud. A devenit preferata familiei si am si dat link-ul paginii tale la prieteni, care au pregatit si ei humusul tau si mi-au marturisit ca niciodata nu o sa il faca altfel. Este, fara exagerare, cea mai buna reteta de humus pe care am incercat-o vreodata. Acum fug la bucatarie sa mai fac o tura de humus cu chimen.

    RăspundețiȘtergere