marți, 23 octombrie 2012

Pate de ficat de pui cu rosii uscate

Imi pare rau sa fac urmatoarea constatare: mincam rosii de plastic.
Am asteptat cu nerabdare sa vina vara, sperind ca pe tarabe vor aparea si rosiile autohtone, cu gust adevarat, cu aroma speciala de pamint gras si cu miezul carnos purtind caldura soarelui in el.
Din numeroase incercari pot spune ca au fost putine datile cind rosiile au avut gust, si asta pentru ca descoperisem o sursa - o gradina locala, la care mergeam ocolind piata.
Mi-am pus mereu intrebarea: cum au reusit gradinarii nostri sa piarda urma soiurilor de alta data?
Aceasta fiind situatia, m-am orientat catre alte alternative, in incercarea de a beneficia totusi de calitatile nutritive ale rosiilor, optind pentru varianta rosiilor conservate in ulei, din magazin.
Pe acestea caut sa le asociez in diverse preparate, cum ar fi  pateul de ficat de pui cu rosii uscate. un aperitiv usor picant, cremos si gustos.




Ingredientele retetei:

- 0.500 kg ficat de pui
- o ceapa mare, rosie
- 8 bucati rosii uscate conservate in ulei
- o lingura mustar Dijon
- sare, piper, dupa aprecierea proprie
- 50 grame unt
- 4 linguri ulei de masline
- o lingurita oregano uscat

Intii am pregatit ficatul, spalindu-l in citeva ape si indepartind pielitele. L-am pus la fiert pentru 20 de minute, indepartind spuma pe care a scos-o.

Intre timp, am tocat marunt ceapa, calind-o usor pina s-a inmuiat in uleiul de masline.

Am pus in vasul mixerului feliile de rosii conservate

si ficatul scurs in prealabil si putin racorit, mixind bine totul, dupa care am adaugat si ceapa calita, mustarul Dijon si un strop de sare.

Cind totul s-a transformat intr-o crema am adaugat si untul, condimentind suplimentar cu piper macinat. Optional, adaugam putin oregano uscat in compozitie. Mixam inca putin, pina obtinem un amestec omogen, fin.

Se pastreaza in borcan etans, adaugind o lingura de ulei de masline la suprafata si putin oregano.

Servit cu piine prajita este un deliciu.

Un preparat consistent, savuros, potrivit in orice moment al zilei, pentru realizarea caruia nu trebuie sa fii un mare maestru bucatar.



4 comentarii:

  1. Cred ca e mortala combinatia asta, iar pateul de casa imiplace grozav!!! Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu are cum sa fie altfel decat gustos,la cat de bine arata.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata superb si la ingredientele puse in el nu poate fi decit si la fel de gustos, multumesc pentru reteta. Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. First off I would like to say superb blog!
    I hаd a quicκ question that I'd like to ask if you do not mind. I was curious to find out how you center yourself and clear your thoughts before writing. I have had trouble clearing my mind in getting my thoughts out there. I truly do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are lost just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints? Appreciate it!
    Look at my site - curatenie bio

    RăspundețiȘtergere