luni, 8 octombrie 2012

Zacusca

Cum ar spune Matheos (nepotul meu cel mic), preferata mea.
De ce?
Pentru ca ma omor dupa vinete, gatite sub orice forma.
O sa va povestesc cum le pregatesc si, daca aveti completari sau critici, va astept cu comentariile.
Promit sa mi le insusesc.





Pentru ca nu am spatiul necesar pentru depozitare pregatesc aceasta reteta doar pentru consumul imediat.
Sa trec la treaba.
Am nevoie de:
- trei - patru vinete mijlocii
- patru - cinci ardei capia carnosi
- patru - cinci ardei grasi (verzi)
- patru cepe
- patru - cinci rosii potrivite
- piper, sare, boia dulce, cimbru
- usturoi (facultativ - citiva catei)
- ulei un pahar

Punem la copt vinetele si ardeii.
Intre timp curat ceapa si o toc,
oparesc rosiile si le decojesc, tocindu-le marunt.
Cind vinetele si ardeii sint gata le pun in sita sa lase apa, apoi le curat de coaja si le toc cu  mina, in bucati nu foarte mici.
Pun ceapa la calit in uleiul incins

si cind a devenit transparenta adaug celelalte legume tocate.
Cind sosul a scazut pe jumatate, transfer legumele intr-un vas de teracota, apoi adaug vinetele tocate.

Asezonez cu sare, dupa gust, piper, o lingura sau doua de boia dulce si, pentru ca imi place mult (influenta mediteraneana), cimbru.
Dau totul la cuptor si las sa fiarba incet pina cind uleiul se ridica un pic deasupra, deci zeama a scazut complet si totul se caramelizeaza.
In ultimele cinci minute adaug o mina de patrunjel verde tocat, amestecind usor pentru incorporare.





Se poate servi atit calda cit si rece dar, neaparat alaturi de feta (brinza grasa de oaie si capra) stropita cu putin ulei de masline si presarata cu oregano si, bineinteles, asortata cu masline kalamata. Cum spun grecii: mezedhes.
Dupa cum vedeti:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu