vineri, 12 octombrie 2012

Vinete fripte conservate in ulei

Tot plimbindu-ma printre blogurile zecilor de prieteni pe care mi i-am facut de cind blogaresc, am dibuit o reteta la amicul Hadean care m-a cucerit pe loc.
Vinete fripte conservate in ulei.
Desi putin cam prescurtata reteta, m-am aventurat sa o experimentez, in calitate de mare fan al acestei legume.
Apreciati singuri rezultatul iar sfatul meu este sa nu treceti pe linga acest deliciu savuros, si, cit mai gasiti vinete in piata, pregatiti-va citeva borcane. Altfel, nu stiti ce pierdeti.




Ca sa umplu borcanele pe care le vedeti am avut nevoie de:
- 3 vinete potrivite
- 12 ardei iuti
- 2 capatini de usturoi
- ulei, cit sa acopere legumele

Intii am spalat vinetele si le-am taiat in felii de grosimea degetului.


Apoi am incins gratarul, in cazul meu unul pentru aragaz, am presarat un strop de sare ca sa nu se lipeasca legumele, si am fript feliile de vinete pe ambele parti.


Dupa ce s-au fript le-am asezat in borcane, am strecurat printre felii catei de usturoi, apoi am infipt din loc in loc ardeii iuti.


Am turnat ulei (eu am folosit ulei de masline pentru aroma intensa) deasupra pina s-au acoperit vinetele, am scuturat usor borcanul pentru a elimina ceva aer daca a mai ramas printre felii, apoi am inchis strins borcanul.
Mesterul Hadean ne recomanda sa le consumam cu ceva patrunjel verde tocat presarat deasupra.
Abia astept!




7 comentarii:

  1. Sunt extra bune!Si arata super bine!
    O zi minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si noi tot cu patrunjel taiat marunt le servim, dar sa fie proaspat si cit mai mult... Sint delicioase...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam cat resista conservate astfel? Pot sa le pastrez pentru iarna?
    Ma gandeam sa incerc si cu dovelecei. Ati incercat vreodata?
    Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intii, iti multumesc pentru vizita si interes.
      Apoi iti voi raspunde intrebarii pe care mi-ai adresat-o: vor rezista daca vei fierbe borcanele inchise lasindu-le sa se raceasca in apa in care au fiert. Iti recomand sa intorci apoi borcanele si daca intra aer in ele (adica se vor forma basicute repetate) va trebui sa le consumi intr-un timp mai scurt decit pe cele in care nu intra aer (deci sint vidate).
      Nu am incercat cu dovlecei asa ca nu iti pot da un sfat desi, nu vad de ce nu ar fi la fel de buni.

      Ștergere