vineri, 26 octombrie 2012

Rulada de carne

RETETA CU NUMARUL 100 

Credeti ca 13 ca zi de nastere e cu ghinion?
Dar marti, 13, cum vi se pare?
Ei, uite, tocmai intr-o astfel de zi am sarbatorit ziua de nastere a sotului meu.
Asa ca, pentru noi a fost o sarbatoare, chiar daca numaram in plus anii.
Pot spune doar ca, de cind sintem impreuna, si nu de putina vreme, anii numarati in plus nu au fost doar la virsta ci, mai ales, la viata minunata si fericita pe care o avem impreuna.
Deci, asa un eveniment merita sarbatorit cu chef, o masa buna si o licoare pe masura.
Si iata ce am pregatit: rulada de carne cu ciuperci si ardei copti.




Am folosit pentru pregatire:
- 1 kg carne de porc (macra)
- 500 grame ciuperci champignion
- 2 ardei capia
- o ceapa
- o legatura patrunjel verde
- doua linguri cascaval ementaler
- o lingurita chimion
- sare, piper - dupa gust
- 2 linguri pesmet
- 4 linguri ulei de masline
- o lingurita boia dulce
- o lingurita seminte de susan (optional)

Intii se feliaza carnea in felii de aproximativ 1 cm. Se curata de pielite ca sa ramina curata, apoi, se aseaza intr-o folie de plastic alimentar si se bate cu ciocanelul de snitele pina se fragezeste bine. Felia obtinuta trebuie sa aiba dimensiunea potrivita pentru a putea fi rasucita impreuna cu umplutura fara ca aceasta sa curga in afara: aproximativ 15 x 20 cm.


Se pregateste umplutura.
Ceapa tocata se caleste in ulei pina se inmoaie, dupa care se adauga ciupecile. Se lasa sa fiarba impreuna pina scade toata zeama lasata de ciuperci.


Se adauga sare, piper, dupa preferinta, apoi se pune chimenul, patrunjelul tocat si pesmetul, amestecindu-se bine. Se indeparteaza de pe foc, se adauga cascavalul si se lasa sa se combine aromele.
Ardeiul capia se coace si se curata, dupa care se taie in suvite de 1 cm latime, in lungul ardeiului. Eu am copt si un ardei gras, pentru culoare, dar mi s-a parut a fi prea multa umplutura si nu l-am mai folosit.


Am asezat fiecare felie de carne pe un fund de bucatarie si am pus deasupra umplutura de ciuperci, intinzind-o uniform pe suprafata feliei. Apoi am asezat suvite de ardei capia.


Am intors capatul feliei de carne peste umplutura dupa care am rulat pina la capat. Am obtinut astfel o rulada pe care am fixat-o cu o legatura de ata de bumbac asa incit sa nu se desfaca, procedind in acelasi fel cu toate feliile de carne.


La sfirsit le-am asezat intr-un vas de sticla termorezistenta si am adaugat jumatate de cana cu apa acoperind vasul cu capacul sau si introducindu-l la cuptor. Dupa aproximativ 30 de minute am intors ruladele si, pregatind din timp o emulsie cu ulei de masline si boia dulce, le-am uns pe suprafata exterioara apoi am presarat si semintele de susan.


Le-am introdus pentru inca 30 de minute in cuptor dar fara capac, pentru a se rumeni frumos.
Cind au fost gata, le-am asezat pe un platou cu o garnitura de cartofi taranesti.


O masa gustoasa si satioasa, gustul carnii fiind putin estompat de umplutura aromata, usor picanta datorita chimenului, dar in nici un caz uscata sau fada. Impreuna cu o Feteasca neagra a avut un gust desavirsit.


Στην υγεία μας!

P.S. Reteta pentru cartofi o voi posta ulterior. :D

2 comentarii: